Keberkesanan program "falsafah untuk kanak-kanak" terhadap kemahiran membaca dan berfikir kritis: kajian kes di sebuah sekolah rendah
Para sarjana Islam yang silam dan kontemporari, khususnya Jamaluddin al-Afghani dan S.H.Nasr, telah berhujah bahawa umat Islam mengalami kelemahan dalam membuat analisis yang baik terhadap isu-isu di sekitar mereka dan juga kurang kebijaksanaan. Kedua-dua sarjana ini menggesa agar subjek falsafah di...
Main Author: | Hashim, Rosnani |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Yayasan Takmir
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/26167/ http://irep.iium.edu.my/26167/ http://irep.iium.edu.my/26167/1/keberkesanan_program_falsafah_untuk_kanak-kanak.pdf |
Similar Items
-
Keberkesanan program "Falsafah untuk Kanak-Kanak" terhadap kemahiran membaca dan berfikir kritis: kajian kes di sebuah sekolah rendah
by: Hashim, Rosnani
Published: (2006) -
Mengajar kanak-kanak berfikir
by: Ainon Mohd
Published: (1995) -
Kemahiran berfikir secara kritis & kreatif (KBKK)
by: Som Hj. Nor
Published: (1998) -
Galakan membaca untuk kanak-kanak dan remaja
Published: (1983) -
Sekolah dan perkembangan kanak-kanak
by: Kamaruddin Hj. Hasan
Published: (1996)