Kedudukan subjek dalam aspek komposisi: Kajian terhadap Filem Hikayat Merong Mahawangsa (2011) / Mohd Afnan Mohd Fauzi
Aspek komposisi kebiasaannya dijelmakan menerusi kedudukan kamera dan susun atur set, prop dan pelakon. Melalui komposisi yang terhasil, pengarah cuba untuk menyampaikan maksud atau menyatakan makna tertentu terhadap babak dalam filem. Malah komposisi yang dihasilkan mampu untuk memberi satu perasaa...
Main Author: | Mohd Fauzi, Mohd Afnan |
---|---|
Format: | Student Project |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Film, Theatre and Animation
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15116/ http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15116/1/PPb_MOHD%20AFNAN%20MOHD%20FAUZI%20FF%2014_5.pdf |
Similar Items
-
Lembing Awang Pulang ke Dayang (2009): Satu kajian kes terhadap ikonografi yang dilihat menerusi filem epik. / Khurratu Ainaa Ahmad
by: Ahmad, Khurratu Ainaa
Published: (2013) -
Perbandingan epik Ramayana dan filem Perempuan Melayu Terakhir. Kajian ke atas watak dan plot / Siti Zuraidah Mat Isa
by: Mat Isa, Siti Zuraidah
Published: (2007) -
Gandhi and Sardar : The Ironman of India - problems in the representation of history in historical epics / Wan Aida Wan Yahaya
by: Wan Yahaya, Wan Aida
Published: (2007) -
Revival of the epic film & the Malaysian audience / Wan Aida Wan Yahaya
by: Wan Yahaya, Wan Aida
Published: (2006) -
Merong Mahawangsa
by: Adi Alhadi
Published: (2007)