Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood

Festival Citrawarna Malaysia merupakan sebuah festival tahunan yang berkonsepkan kebudayaan. Di dalam memasarkan produk yang tidak ketara, ia memerlukan perancangan yang efektif dan strategi pemasaran yang berkesan. Teori sinergi digunakan sebagai panduan di dalam kajian ini. Oleh itu, satu kajian b...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mahamood, Siti Mariah Safiah
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Film, Theatre and Animation 2015
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/1/PPb_SITI%20MARIAH%20SAFIAH%20MAHAMOOD%20FF%2015_5.pdf
id uitm-15949
recordtype eprints
spelling uitm-159492017-01-03T14:26:44Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/ Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood Mahamood, Siti Mariah Safiah The performing arts. Show business Visualization Festival Citrawarna Malaysia merupakan sebuah festival tahunan yang berkonsepkan kebudayaan. Di dalam memasarkan produk yang tidak ketara, ia memerlukan perancangan yang efektif dan strategi pemasaran yang berkesan. Teori sinergi digunakan sebagai panduan di dalam kajian ini. Oleh itu, satu kajian berbentuk kualitatif dan kuantitatif telah diadakan untuk mengumpulkan data. Seramai 386 responden dan seorang informan terlibat di dalam kajian ini. Objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti jenis perancangan dan jenis strategi pemasaran yang digunakan oleh pihak penganjur untuk menjayakan festival ini di samping menganalisis tahap keberkesanan pelaksanaan Festival Citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan. Dapatan kajian mendapati, jenis perancangan dan strategi pemasaran yang digunakan saling berhubungkait kerana ia telah memberi kesan positif kepada masyarakat tempatan dan terus mengekalkan budaya warisan yang dimiliki. Oleh itu, penyelidik berharap agar kajian terhadap jenis strategi pemasaran yang berasaskan produk kebudayaan dapat dipelbagaikan melalui kajian ilmiah pada masa akan datang. Faculty of Film, Theatre and Animation 2015 Student Project NonPeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/1/PPb_SITI%20MARIAH%20SAFIAH%20MAHAMOOD%20FF%2015_5.pdf Mahamood, Siti Mariah Safiah (2015) Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood. [Student Project] (Unpublished)
repository_type Digital Repository
institution_category Local University
institution Universiti Teknologi MARA
building UiTM Institutional Repository
collection Online Access
language English
topic The performing arts. Show business
Visualization
spellingShingle The performing arts. Show business
Visualization
Mahamood, Siti Mariah Safiah
Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
description Festival Citrawarna Malaysia merupakan sebuah festival tahunan yang berkonsepkan kebudayaan. Di dalam memasarkan produk yang tidak ketara, ia memerlukan perancangan yang efektif dan strategi pemasaran yang berkesan. Teori sinergi digunakan sebagai panduan di dalam kajian ini. Oleh itu, satu kajian berbentuk kualitatif dan kuantitatif telah diadakan untuk mengumpulkan data. Seramai 386 responden dan seorang informan terlibat di dalam kajian ini. Objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti jenis perancangan dan jenis strategi pemasaran yang digunakan oleh pihak penganjur untuk menjayakan festival ini di samping menganalisis tahap keberkesanan pelaksanaan Festival Citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan. Dapatan kajian mendapati, jenis perancangan dan strategi pemasaran yang digunakan saling berhubungkait kerana ia telah memberi kesan positif kepada masyarakat tempatan dan terus mengekalkan budaya warisan yang dimiliki. Oleh itu, penyelidik berharap agar kajian terhadap jenis strategi pemasaran yang berasaskan produk kebudayaan dapat dipelbagaikan melalui kajian ilmiah pada masa akan datang.
format Student Project
author Mahamood, Siti Mariah Safiah
author_facet Mahamood, Siti Mariah Safiah
author_sort Mahamood, Siti Mariah Safiah
title Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_short Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_full Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_fullStr Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_full_unstemmed Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_sort jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / siti mariah safiah mahamood
publisher Faculty of Film, Theatre and Animation
publishDate 2015
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/1/PPb_SITI%20MARIAH%20SAFIAH%20MAHAMOOD%20FF%2015_5.pdf
first_indexed 2023-09-18T22:55:01Z
last_indexed 2023-09-18T22:55:01Z
_version_ 1777417795816914944