Ekonomi pengalaman dalam sektor gastronomi dari lensa komuniti setempat
Gastronomi merupakan salah satu sektor dalam pelancongan yang kini mendominasi perkembangan ekonomi pengalaman. .Ekonomi pengalaman, yang diperkenalkan oleh Pine dan Gilmore (1998), mencadangkan bahawa pengguna mencari The Four Realms yang terdiri daripada empat unsur; pendidikan, hiburan, estetik...
Main Authors: | Noor Alyani Nor Azazi, Habibah Ahmad, Hamzah Jusoh |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/11081/ http://journalarticle.ukm.my/11081/ http://journalarticle.ukm.my/11081/1/15654-43793-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Aset pelancongan luar bandar daripada lensa komuniti Lembah
Beriah
by: Habibah Ahmad,, et al.
Published: (2017) -
Refleksi gastronomi dalam komunikasi: analisis semantik inkuisitif = The reflection of gastronomy in communications: an inquisitive semantic
by: Nopiah, Julaina, et al.
Published: (2018) -
Makanan dalam pembayang pantun Melayu: satu
wacana dari perspektif gastronomi
by: Khalila Ilia Ismail,, et al.
Published: (2016) -
LENSA #KitaMalaysia
by: Wan Azizah Wan Omar
Published: (2020) -
Refleksi gastronomi dalam komunikasi: analisis semantik inkuisitif
by: Julaina Nopiah,, et al.
Published: (2018)