Penggunaan kaedah pembelajaran koperatif Jigsaw II terhadap pencapaian pembelajaran teks puisi tradisional dalam kalangan pelajar kolej vokasional
Isu yang sentiasa dibangkitkan dalam pembelajaran Kesusasteraan Melayu adalah mengenai masalah untuk memahami teks sastera yang dikaji di samping persekitaran pembelajaran yang membosankan. Selain itu, terdapat juga guru-guru yang masih kurang pengetahuan mengenai tahap pelaksanaan teknik Jigsaw...
Main Authors: | Nur Syaza Farha Diyazid, Shamsudin Othman, Azhar Md. Sabil |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Fakulti Pendidikan, Universiti Kebangsaan Malaysia
2017
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/11354/ http://journalarticle.ukm.my/11354/ http://journalarticle.ukm.my/11354/1/149-290-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Keberkesanan pembelajaran koperatif terhadap pencapaian
dan motivasi murid sekolah menengah dalam
pembelajaran bahasa Melayu
by: Bhavani Somasundram,, et al.
Published: (2017) -
Kajian kes ke atas kesan kaedah pembelajaran koperatif teknik
’Jigsaw’ dalam kursus isyarat dan sistem
by: Hafizah Husain,, et al.
Published: (2010) -
Modul pembelajaran vokasional pendawaian domestik tingkatan 4
by: Mohamed Nazi bin Mustafa
Published: (2003) -
Penggunaan strategi pembelajaran koperatif untuk meningkatkan tahap kemahiran berfikir aras tinggi pelajar
by: Azieyana Aziz,, et al.
Published: (2018) -
Aplikasi pembelajaran jigsaw 11 dalam pengajaran penulisan Bahasa Melayu
by: Yusfaiza Yusuff,, et al.
Published: (2012)