Persepsi amalan “greenwashing” terhadap pengiklanan produk hijau dalam kalangan pengguna di Malaysia
Isu-isu berkaitan alam sekitar telah menjadi isu penting dalam industri dan penyelidikan akademik. Dengan keprihatinan yang berterusan dan tuntutan pengguna mengenai isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar, syarikat perniagaan mula menggunakan strategi pemasaran hijau untuk produk dan perkhidmata...
Main Authors: | Mohd Helmi Abd Rahim, Wang, Hui Shan, Novel Lyndon |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2019
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/13172/ http://journalarticle.ukm.my/13172/ http://journalarticle.ukm.my/13172/1/31951-98912-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Tahap kepuasan terhadap ciri-ciri produk elektrik berteknologi hijau dalam kalangan pengguna kawasan Bandaraya Kuala Lumpur
by: Hamidi Ismail,, et al.
Published: (2016) -
Pengaruh pengiklanan tunjangan terhadap imej korporat mengikut tanggapan pengguna
by: Iskandar Abdullah,, et al.
Published: (2001) -
Perkembangan industri pengiklanan di Malaysia: satu tafsiran sejarah pengiklanan
by: Mohd. Helmi Abd. Rahim,
Published: (1996) -
Penerimaan dan penggunaan produk soya dalam kalangan
pengguna Semenanjung Malaysia
by: Maizura Murad,, et al.
Published: (2014) -
Mahasiswa penggerak amalan hijau
by: Qamaruddin, Mohd Fauzi
Published: (2014)