Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen I-CGPKM menggunakan model Rasch
Instrumen Cabaran Guru Pelatih Praktikum (I-CGPKM) telah dibina bertujuan mengukur pelbagai cabaran yang dihadapi guru pelatih semasa menjalani latihan praktikum. Kajian ini bertujuan menghasilkan bukti empirikal mengenai kesahan dan kebolehpercayaan instrumen I-CGPKM dengan menggunakan model Rasch....
Main Authors: | Rafidah Mohd Adnan, Mohd Effendi Ewan Mohd Matore |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2019
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/13860/ http://journalarticle.ukm.my/13860/ http://journalarticle.ukm.my/13860/1/jqma-15-1-paper1.pdf |
Similar Items
-
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen strategi pembelajaran kolokasi Bahasa Arab: analisis menggunakan model Rasch
by: Lily Hanefarezan Asbulah,, et al.
Published: (2018) -
Kebolehpercayaan & kesahan soal selidik kelewatan dalam projek pembinaan menggunakan model pengukuran Rasch
by: Muhamad Azry Khoiry,, et al.
Published: (2017) -
Pembinaan instrumen ATSS Dilema-Nutrisi: menilai kesahan dan kebolehpercayaan
by: Zainun Mustafa,, et al.
Published: (2018) -
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen indeks pemupukan kreativiti dalam pengajaran guru dengan elemen Islam (I-CFTI) berdasarkan pendekatan model Rasch
by: Hashimah Md Yusoff,, et al.
Published: (2018) -
Kesahan dan kebolehpercayaan soal selidik gaya
e-pembelajaran (eLSE) versi 8.1 menggunakan
model pengukuran rasch
by: Rosseni Din,, et al.
Published: (2009)