Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen indeks pemupukan kreativiti dalam pengajaran guru dengan elemen Islam (I-CFTI) berdasarkan pendekatan model Rasch
Pengajaran yang memupuk kreativiti merupakan pendekatan pengajaran yang dianggap penting selari dengan aspirasi negara yang ingin melahirkan generasi kreatif dan inovatif. Instrumen yang sering diguna pakai untuk mengukur pemupukan kreativiti guru adalah Creativity Fostering Teacher Index (CFTI). In...
Main Authors: | Hashimah Md Yusoff, Mohd Isa Hamzah, Shahlan Surat |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2018
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/14392/ http://journalarticle.ukm.my/14392/ http://journalarticle.ukm.my/14392/1/9.pdf |
Similar Items
-
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen I-CGPKM menggunakan model Rasch
by: Rafidah Mohd Adnan,, et al.
Published: (2019) -
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen strategi pembelajaran kolokasi Bahasa Arab: analisis menggunakan model Rasch
by: Lily Hanefarezan Asbulah,, et al.
Published: (2018) -
Pembinaan instrumen ATSS Dilema-Nutrisi: menilai kesahan dan kebolehpercayaan
by: Zainun Mustafa,, et al.
Published: (2018) -
Kesahan dan kebolehpercayaan ujian kemahiran proses sains untuk murid sekolah rendah berdasarkan model pengukuran Rasch
by: Ellyza Karim,, et al.
Published: (2018) -
Kebolehpercayaan & kesahan soal selidik kelewatan dalam projek pembinaan menggunakan model pengukuran Rasch
by: Muhamad Azry Khoiry,, et al.
Published: (2017)