Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
Pembangunan dan penggunaan perpustakaan digital merupakan platform utama dalam pengurusan dan perkembangan ilmu pengetahuan masa kini. Artikel ini membincangkan aspek pengujian kebolehgunaan perpustakaan digital bagi mengenalpasti perbezaan serta hubungan yang wujud antara dimensi dan atribut dalam...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Penerbit UKM
2010
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/3498/ http://journalarticle.ukm.my/3498/ |
Summary: | Pembangunan dan penggunaan perpustakaan digital merupakan platform utama dalam pengurusan dan perkembangan ilmu pengetahuan masa kini. Artikel ini membincangkan aspek pengujian kebolehgunaan perpustakaan digital bagi mengenalpasti perbezaan serta hubungan yang wujud antara dimensi dan atribut dalam setiap penilaian. Kebolehgunaan sesebuah perpustakaan digital bergantung kepada kemampuan perpustakaan tersebut menyokong pelbagai tahap pengguna dalam aktiviti carian dan capaian maklumat. Pengujian ini dilakukan menggunakan data sekunder yang merangkumi usaha pembangunan dan pengujian kebolehgunaan terhadap pelbagai jenis perpustakaan digital. Pengintegrasian antara pelbagai konseptualisasi yang dibangunkan dalam setiap kerangka kerja disintesis sebagai cadangan untuk membangunkan perpustakaan digital bagi koleksi tesis. |
---|