Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding

Pembangunan dan penggunaan perpustakaan digital merupakan platform utama dalam pengurusan dan perkembangan ilmu pengetahuan masa kini. Artikel ini membincangkan aspek pengujian kebolehgunaan perpustakaan digital bagi mengenalpasti perbezaan serta hubungan yang wujud antara dimensi dan atribut dalam...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Riaza Mohd Rias, Halimah Badioze Zaman
Format: Article
Published: Penerbit UKM 2010
Online Access:http://journalarticle.ukm.my/3498/
http://journalarticle.ukm.my/3498/
id ukm-3498
recordtype eprints
spelling ukm-34982012-02-23T08:58:26Z http://journalarticle.ukm.my/3498/ Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding Riaza Mohd Rias , Halimah Badioze Zaman , Pembangunan dan penggunaan perpustakaan digital merupakan platform utama dalam pengurusan dan perkembangan ilmu pengetahuan masa kini. Artikel ini membincangkan aspek pengujian kebolehgunaan perpustakaan digital bagi mengenalpasti perbezaan serta hubungan yang wujud antara dimensi dan atribut dalam setiap penilaian. Kebolehgunaan sesebuah perpustakaan digital bergantung kepada kemampuan perpustakaan tersebut menyokong pelbagai tahap pengguna dalam aktiviti carian dan capaian maklumat. Pengujian ini dilakukan menggunakan data sekunder yang merangkumi usaha pembangunan dan pengujian kebolehgunaan terhadap pelbagai jenis perpustakaan digital. Pengintegrasian antara pelbagai konseptualisasi yang dibangunkan dalam setiap kerangka kerja disintesis sebagai cadangan untuk membangunkan perpustakaan digital bagi koleksi tesis. Penerbit UKM 2010-12 Article PeerReviewed Riaza Mohd Rias , and Halimah Badioze Zaman , (2010) Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding. Jurnal Teknologi Maklumat dan Multimedia, 9 . pp. 57-90. ISSN 1823-0113 http://www.ukm.my/jitm/contents.html
repository_type Digital Repository
institution_category Local University
institution Universiti Kebangasaan Malaysia
building UKM Institutional Repository
collection Online Access
description Pembangunan dan penggunaan perpustakaan digital merupakan platform utama dalam pengurusan dan perkembangan ilmu pengetahuan masa kini. Artikel ini membincangkan aspek pengujian kebolehgunaan perpustakaan digital bagi mengenalpasti perbezaan serta hubungan yang wujud antara dimensi dan atribut dalam setiap penilaian. Kebolehgunaan sesebuah perpustakaan digital bergantung kepada kemampuan perpustakaan tersebut menyokong pelbagai tahap pengguna dalam aktiviti carian dan capaian maklumat. Pengujian ini dilakukan menggunakan data sekunder yang merangkumi usaha pembangunan dan pengujian kebolehgunaan terhadap pelbagai jenis perpustakaan digital. Pengintegrasian antara pelbagai konseptualisasi yang dibangunkan dalam setiap kerangka kerja disintesis sebagai cadangan untuk membangunkan perpustakaan digital bagi koleksi tesis.
format Article
author Riaza Mohd Rias ,
Halimah Badioze Zaman ,
spellingShingle Riaza Mohd Rias ,
Halimah Badioze Zaman ,
Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
author_facet Riaza Mohd Rias ,
Halimah Badioze Zaman ,
author_sort Riaza Mohd Rias ,
title Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
title_short Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
title_full Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
title_fullStr Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
title_full_unstemmed Learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
title_sort learning with multimedia: effects of different modes of instruction and animation on student understanding
publisher Penerbit UKM
publishDate 2010
url http://journalarticle.ukm.my/3498/
http://journalarticle.ukm.my/3498/
first_indexed 2023-09-18T19:38:58Z
last_indexed 2023-09-18T19:38:58Z
_version_ 1777405461067202560