Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia.
Dari segi masalah-masalah pendidikan yang dialami di Malaysia, kertaskerja ini membincangkan keperluan untuk menyusun semula falsafah pendidikan yang akan membimbing semua amalan-amalan pendidikan, Keperluan untuk sesuatu falsafah dilihat dari beberapa aspek pendidikan khas sekali dari segi kurikulu...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Universiti Kebangsaan Malaysia
1975
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/4027/ http://journalarticle.ukm.my/4027/ |
id |
ukm-4027 |
---|---|
recordtype |
eprints |
spelling |
ukm-40272012-05-18T03:22:59Z http://journalarticle.ukm.my/4027/ Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. Zahara Aziz, Dari segi masalah-masalah pendidikan yang dialami di Malaysia, kertaskerja ini membincangkan keperluan untuk menyusun semula falsafah pendidikan yang akan membimbing semua amalan-amalan pendidikan, Keperluan untuk sesuatu falsafah dilihat dari beberapa aspek pendidikan khas sekali dari segi kurikulum, kaedah pengajaran, pemilihan buku-buku teks, disiplin dan juga soalan-soalan nilai. Dalam kertaskerja ini juga, penulis membuat satu cadangan falsafah pendidikan yang beliau lihat sebagai cara terbaik untuk menentukan bahawa pendidikan di sini menjadi betul-betul bermakna kepada pelajar-pelajar muda. Universiti Kebangsaan Malaysia 1975 Article PeerReviewed Zahara Aziz, (1975) Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. AKADEMIKA, 6 . pp. 17-30. ISSN 0126-5008 http://pkukmweb.ukm.my/penerbit/jdem6-2.htm |
repository_type |
Digital Repository |
institution_category |
Local University |
institution |
Universiti Kebangasaan Malaysia |
building |
UKM Institutional Repository |
collection |
Online Access |
description |
Dari segi masalah-masalah pendidikan yang dialami di Malaysia, kertaskerja ini membincangkan keperluan untuk menyusun semula falsafah pendidikan yang akan membimbing semua amalan-amalan pendidikan, Keperluan untuk sesuatu falsafah dilihat dari beberapa aspek pendidikan khas sekali dari segi kurikulum, kaedah pengajaran, pemilihan buku-buku teks, disiplin dan juga soalan-soalan nilai. Dalam kertaskerja ini juga, penulis membuat satu cadangan falsafah pendidikan yang beliau lihat sebagai cara terbaik untuk menentukan bahawa pendidikan di sini menjadi betul-betul bermakna kepada pelajar-pelajar muda. |
format |
Article |
author |
Zahara Aziz, |
spellingShingle |
Zahara Aziz, Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. |
author_facet |
Zahara Aziz, |
author_sort |
Zahara Aziz, |
title |
Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. |
title_short |
Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. |
title_full |
Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. |
title_fullStr |
Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. |
title_full_unstemmed |
Keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di Malaysia. |
title_sort |
keperluan untuk penyusunan semula falsafah pendidikan di malaysia. |
publisher |
Universiti Kebangsaan Malaysia |
publishDate |
1975 |
url |
http://journalarticle.ukm.my/4027/ http://journalarticle.ukm.my/4027/ |
first_indexed |
2023-09-18T19:40:27Z |
last_indexed |
2023-09-18T19:40:27Z |
_version_ |
1777405554433458176 |