Orientasi akademik: pendekatan alternatif dalam program pendidikan guru siswazah di Malaysia
Artikel ini ialah satu penelitian ke atas keberkesanan pendekatan program pendidikan guru di Malaysia dalam menghasilkan guru berkesan, khususnya di peringkat praperkhidmatan. Berdasarkan tinjauan kepustakaan mengenai pendekatan program pendidikan guru yang sedia ada, kajian ini memanfaatkan orienta...
Main Authors: | Lilia Halim, Norlena Salamuddin |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Universiti Kebangsaan Malaysia
2000
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/4182/ http://journalarticle.ukm.my/4182/ |
Similar Items
-
Kemahiran generik dan pencapaian akademik dalam kalangan
guru pelatih di Institut Pendidikan Guru Malaysia
by: Kamarul Md. Shah,, et al.
Published: (2017) -
Memperkasakan pelajar pasca-siswazah Indonesia dalam penulisan akademik Bahasa Melayu
by: Norsimah Mat Awal,, et al.
Published: (2006) -
Keberkesanan kurikulum pendidikan sains sosial di Malaysia: kajian
perspektif guru siswazah dan pengetua sekolah di UPSI
by: Hanifah Mahat,, et al.
Published: (2016) -
Program orientasi staf baharu UMP
by: Suhana, Mohd Nor
Published: (2015) -
80 staf baharu sertai Program Orientasi
by: Suhana, Mohd. Nor
Published: (2015)