Perkembangan kecerdasan emosi kanak-kanak prasekolah bermasalah pendengaran: implikasinya terhadap penglibatan ibu bapa
Tujuan kajian ini adalah untuk meninjau kecerdasan emosi kanak-kanak prasekolah bermasalah pendengaran. Kecerdasan emosi kanak-kanak diukur dari aspek (1) mengenali emosi sendiri, (2) mengurus emosi, (3) memotivasi diri, (4) mengenali emosi orang lain, dan (5) menjalin hubungan sosial. Kajian ini b...
Main Authors: | Shahida Hassim, Chua , Chu Tee, Rosadah Abdul Majid, Zalizan Mohd Jelas, Hamizatun Akmal Md Yusof |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Kebangsaan Malaysia
2012
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/6129/ http://journalarticle.ukm.my/6129/ http://journalarticle.ukm.my/6129/1/Akademika_82%282%29Chap_14-locked.pdf |
Similar Items
-
Membentuk kecerdasan emosi kanak-kanak melalui kesusateraan kanak-kanak
by: Sohaimi Abdul Aziz
Published: (1998) -
Profil penerima Implan Koklea Kebangsaan bagi kanak-kanak bermasalah pendengaran pralingual di Malaysia
by: Yuzaida Md. Yusoff,, et al.
Published: (2017) -
Pengendalian kanak-kanak cacat pendengaran satu anjakan paradigma
by: Lokman Saim
Published: (2004) -
Penderaan emosi kanak-kanak
by: Kasmini Kassim
Published: (2000) -
Simptom Disleksia kanak-kanak prasekolah
by: Rohaty Mohd Majzub, -, et al.
Published: (2005)