Hubungan antara efikasi kendiri dengan kualiti guru pendidikan Islam Sekolah Menengah Kebangsaan Malaysia
Kajian ini bertujuan untuk meninjau tahap efikasi kendiri (EK), tahap kualiti guru Pendidikan Islam (GPI) sekolah menengah kebangsaan di Semenanjung Malaysia dan hubungan antara dua pemboleh ubah tersebut. Kajian ini adalah berbentuk tinjauan yang menggunakan pendekatan kuantitatif dan soal selidik...
| Main Authors: | Noornajihan Jaafar, Ab. Halim Tamuri |
|---|---|
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2013
|
| Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/7545/ http://journalarticle.ukm.my/7545/ http://journalarticle.ukm.my/7545/1/53.pdf |
Similar Items
-
Faktor-faktor yang mempengaruhi efikasi-kendiri guru sekolah menengah di Malaysia dalam pelaksanaan pendidikan alam sekitar
by: Masitah Hj. Mohd. Yusof,, et al.
Published: (2011) -
Pengaruh jenis latihan guru dan pengalaman mengajar terhadap
efikasi guru sekolah menengah
by: Khalid Johari,, et al.
Published: (2009) -
Peranan guru pendidikan Islam membentuk akhlak pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Daerah Kunak Sabah
by: Rosnijah Arolah,, et al.
Published: (2019) -
Kesan kepercayaan epistemologi Islam terhadap pembentukan konsep kendiri guru Pendidikan Islam
by: Nurul Asiah Fasehah Muhamad,, et al.
Published: (2014) -
Hubungan personaliti lima faktor dengan efikasi kendiri, motivasi pencapaian dan prestasi latihan satu kajian terhadap pegawai kadet tentera darat di Kolej Tentera Darat
by: Mohd Shauari bin Mat Piah
Published: (2010)