Kesan kepercayaan epistemologi Islam terhadap pembentukan konsep kendiri guru Pendidikan Islam
Kertas kerja ini bertitik tolak daripada tanggungjawab besar yang dipikul oleh seorang Guru Pendidikan Islam dalam membentuk akhlak pelajar. Bagi melunaskan tanggungjawab ini, Guru Pendidikan Islam perlu meletakkan diri mereka sebagai model contoh kepada para pelajarnya. Justeru, keyakinan, persep...
Main Authors: | Nurul Asiah Fasehah Muhamad, Mohd Isa Hamzah, Ab. Halim Tamuri |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2014
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/7828/ http://journalarticle.ukm.my/7828/ http://journalarticle.ukm.my/7828/1/56.pdf |
Similar Items
-
Hubungan antara efikasi kendiri dengan kualiti guru pendidikan Islam Sekolah Menengah Kebangsaan Malaysia
by: Noornajihan Jaafar,, et al.
Published: (2013) -
Hisbah pembelajaran kendiri dalam pendidikan Islam
by: Mardzelah Makhsin,, et al.
Published: (2012) -
Amalan pengajaran guru Pendidikan Islam berkesan berteraskan konsep mu‘allim
by: Ab. Halim Tamuri,, et al.
Published: (2010) -
Kesan aliran epistemologi barat moden terhadap umat Islam
by: Mamat, Ismail
Published: (2019) -
Kepentingan kepercayaan konsep ilmu dalam pembentukan pandangan alam / Mahfuzah Mohammed Zabidi and Rohaya Sulaiman
by: Sulaiman, Rohaya
Published: (2017)