Menilai kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan bekalan air di Malaysia: satu pendekatan analisis penyampulan data
Kajian tentang prestasi industri perkhidmatan air telah dijalankan secara meluas dan kebanyakan kajian telah menggunakan model Analisis Penyampulan Data (APD) yang hanya mengukur skor kecekapan. Namun begitu, kajian untuk mengukur keberkesanan dalam industri perkhidmatan air amat jarang dilakukan...
Main Authors: | Norbaizura Kamarudin, Wan Rosmanira Ismail, Nur Hidayah Abd Kader |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2014
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/8603/ http://journalarticle.ukm.my/8603/ http://journalarticle.ukm.my/8603/1/jqma-10-2-paper1.pdf |
Similar Items
-
Analisis penyampulan data (DEA) dua peringkat dalam mengenal pasti faktor penentu kecekapan teknik firma pembuatan pengangkutan
by: Mohd Fahmy-Abdullah,, et al.
Published: (2019) -
Keberkesanan dan kecekapan institusi pengurusan harta pusaka di Malaysia: satu penilaian
by: Halim, Akmal Hidayah
Published: (2016) -
Menyukat kecekapan jabatan: pendekatan multikriteria
by: Abdul Aziz Jemain,, et al.
Published: (2005) -
Sejauh manakah kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan pos di Shah Alam setelah diswastakan. Satu tinjauan / Ani Awang ... [et al.]
by: Awang, Ani, et al.
Published: (1994) -
Liberalisasi kewangan dan kecekapan kos perbankan Islam dan konvensional: Pendekatan analisis sempadan stokastik
by: Abu Dzarr Muhammad Rus,, et al.
Published: (2011)