Perubahan pencapaian mata pelajaran Teknologi Maklumat dan Komunikasi melalui pembelajaran berasaskan projek dengan scaffolding
Kajian ini dilakukan untuk mengkaji pelaksanaan pendekatan pembelajaran berasaskan projek (PBP) terhadap pencapaian pelajar di tingkatan 4 bagi mata pelajaran Teknologi Maklumat dan Komunikasi (TMK). Kajian ini melibatkan dua set modul, iaitu modul PBP dengan scaffolding dan modul PBP sedia ada (U...
Main Authors: | Faridah Salam, Ramlah Mailok, Norhasbiah Ubaidullah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UKM
2015
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/8844/ http://journalarticle.ukm.my/8844/ http://journalarticle.ukm.my/8844/1/5Perubahan.pdf |
Similar Items
-
Kesan Pendekatan Pendidikan Integrasi Ilmu Dalam Mata Pelajaran Berasaskan Projek Reka Cipta Terhadap Pembangunan Potensi Spiritual Dan Pencapaian Daya Kreativiti Pelajar
by: Rohana, Hamzah, et al.
Published: (2016) -
Pembangunan dan penilaian bahan pengajaran dan pembelajaran
berasaskan web – Webquest bagi mata pelajaran ICT
by: Norazah Mohd. Nordin,, et al.
Published: (2009) -
Penggunaan peta konsep untuk meningkatkan pencapaian mata
pelajaran sejarah bagi pelajar tingkatan dua
by: Zahara Aziz,, et al.
Published: (2009) -
Keupayaan menguasai kemahiran menulis melalui pembelajaran berasaskan projek dalam penulisan berbentuk risalah di Sekolah Rendah
by: Yahya Othman,, et al.
Published: (2014) -
Kesediaan murid sekolah menengah terhadap pelaksanaan pentaksiran
berasaskan sekolah dalam mata pelajaran Bahasa Melayu
by: Noraini Bidin,, et al.
Published: (2016)