Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat...
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi
2015
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/8897/ http://journalarticle.ukm.my/8897/ http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf |
id |
ukm-8897 |
---|---|
recordtype |
eprints |
spelling |
ukm-88972016-12-14T06:48:21Z http://journalarticle.ukm.my/8897/ Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat hentian setempat dan mengenalpasti masalah-masalah yang dihadapi pelanggan semasa menggunakan perkhidmatan UTC. Kajian ini merupakan kajian rintis di UTC Kuala Lumpur yang melibatkan persampelan mudah 40 responden yang merupakan pelanggan yang keluar daripada pintu utama bangunan UTC Kuala Lumpur. Pengukuran kepuasan pelanggan dilakukan menerusi aspek perkhidmatan kaunter hadapan, perkhidmatan pelanggan dan kemudahan asas serta perkhidmatan sokongan. Hasil kajian menunjukkan bahawa secara keseluruhannya kepuasan pelanggan adalah di tahap baik meskipun terdapat sedikit masalah seperti gangguan ulat tiket, kekurangan kemudahan di sesetengah jabatan yang menjadi tumpuan dan kemudahan lif yang kurang diselenggara dengan baik. Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi 2015-01 Article PeerReviewed application/pdf en http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf Nadiah Hanani Abdul Jalil, and Jalaluddin Abdul Malek, and Er, Ah Choy (2015) Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur. Geografia : Malaysian Journal of Society and Space, 11 (1). pp. 143-157. ISSN 2180-2491 http://www.ukm.my/geografia/v2/index.php?cont=a&item=2&thn=2015&vol=11&issue=1&ver=loc |
repository_type |
Digital Repository |
institution_category |
Local University |
institution |
Universiti Kebangasaan Malaysia |
building |
UKM Institutional Repository |
collection |
Online Access |
language |
English |
description |
Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah
satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap
kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat hentian
setempat dan mengenalpasti masalah-masalah yang dihadapi pelanggan semasa menggunakan perkhidmatan UTC.
Kajian ini merupakan kajian rintis di UTC Kuala Lumpur yang melibatkan persampelan mudah 40 responden yang
merupakan pelanggan yang keluar daripada pintu utama bangunan UTC Kuala Lumpur. Pengukuran kepuasan
pelanggan dilakukan menerusi aspek perkhidmatan kaunter hadapan, perkhidmatan pelanggan dan kemudahan asas
serta perkhidmatan sokongan. Hasil kajian menunjukkan bahawa secara keseluruhannya kepuasan pelanggan adalah
di tahap baik meskipun terdapat sedikit masalah seperti gangguan ulat tiket, kekurangan kemudahan di sesetengah
jabatan yang menjadi tumpuan dan kemudahan lif yang kurang diselenggara dengan baik. |
format |
Article |
author |
Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy |
spellingShingle |
Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur |
author_facet |
Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy |
author_sort |
Nadiah Hanani Abdul Jalil, |
title |
Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat:
kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala
Lumpur |
title_short |
Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat:
kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala
Lumpur |
title_full |
Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat:
kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala
Lumpur |
title_fullStr |
Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat:
kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala
Lumpur |
title_full_unstemmed |
Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat:
kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala
Lumpur |
title_sort |
pusat transformasi bandar (utc) sebagai pusat hentian setempat:
kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan utc kuala
lumpur |
publisher |
Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi |
publishDate |
2015 |
url |
http://journalarticle.ukm.my/8897/ http://journalarticle.ukm.my/8897/ http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf |
first_indexed |
2023-09-18T19:53:24Z |
last_indexed |
2023-09-18T19:53:24Z |
_version_ |
1777406369706541056 |