Iklan produk penjagaan kesihatan di Malaysia dan Indonesia: sebuah analisis kritis wacana media
Kajian ini memfokus kepada konstruksi sosiobudaya dalam iklan-iklan produk penjagaan kesihatan khususnya dalam media cetak di Malaysia dan Indonesia. Dalam konteks periklanan, elemen yang ada dalam sesebuah iklan mampu mempengaruhi pemaknaan identiti budaya dalam sebuah masyarakat. Tujuan kajian ini...
Main Authors: | Putri Wahyuni, Badrul Redzuan Abu Hassan |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Kebangsaan Malaysian
2015
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/9110/ http://journalarticle.ukm.my/9110/ http://journalarticle.ukm.my/9110/1/V31_1_12.pdf |
Similar Items
-
Filmografi ‘Anak Mami’ dan wacana keetnikan: sebuah perspektif kritis
by: Badrul Redzuan Abu Hassan,
Published: (2017) -
Wacana dan ideologi iklan produk kecantikan berbahasa Jepun
by: Maserah Shabudin,, et al.
Published: (2012) -
Interdiskursiviti dalam wacana iklan produk kecantikan berbahasa Jepun
by: Maserah Shabudin,, et al.
Published: (2013) -
Mengkonstruksi ‘kesabahan’: analisis kritis
sinematik terhadap wacana kedaerahan
by: Faiznur Farhana Jaafar,, et al.
Published: (2016) -
Wacana tekstual dalam iklan selebriti
by: Nurul Aishah Mohd Radzi,, et al.
Published: (2018)