Keberkesanan kurikulum pendidikan sains sosial di Malaysia: kajian perspektif guru siswazah dan pengetua sekolah di UPSI
Kesan globalisasi, liberalisasi dan perkembangan teknologi maklumat memerlukan penyesuaian dan penambahbaikan terhadap sistem pendidikan di peringkat pengajian tinggi demi menghasilkan modal insan yang mempunyai keupayaan pengetahuan, kemahiran dan ciri-ciri peribadi seorang pelajar yang unggul la...
Main Authors: | Hanifah Mahat, Zainudin Othman, Yazid Saleh, Mohmadisa Hashim, Adnan Jusoh, Norazlan Hadi Yaacob |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
School of Social, Development and Environmental Studies, Faculty of Social Sciences and Humanities, Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/9800/ http://journalarticle.ukm.my/9800/ http://journalarticle.ukm.my/9800/1/5ok.geografia-jan16-hanifah-edkatam1.pdf |
Similar Items
-
Kepemimpinan kemahiran insaniah dan pengurusan kurikulum
pengetua di Sekolah Berprestasi Tinggi
by: Tang, Keow Ngang, et al.
Published: (2014) -
Tret personaliti pengetua dan guru besar novis di Malaysia
by: Syed Imam , Shariffah Sebran Jamila, et al.
Published: (2013) -
Pincang laku kepimpinan pengetua menurut perspektif guru: satu kajian kes
by: Abdul Ghani Abdullah,, et al.
Published: (2008) -
Didik siswazah dengan kerangka sosial
by: UMP, PNC
Published: (2018) -
Peranan pengetua dalam pengurusan kokurikulum dari perspektif guru Sekolah Menengah Kebangsaan Zon Keramat
by: Mohd Izham Mohd Hamzah,, et al.
Published: (2015)