Pembangunan dan kebolehgunaan modul berasaskan bermain bagi pembelajaran kemahiran Bahasa Melayu kanak-kanak prasekolah
Artikel ini melaporkan proses pembangunan dan penilaian kebolehgunaan modul terhadap kemahiran bahasa Melayu kanak-kanak prasekolah. Proses pembangunan melibatkan penyediaan bahan, semakan pakar dan penilaian kandungan modul. Semasa proses pembangunan, modul disemak oleh lapan pakar bidang berbeza....
Main Authors: | Aliza Ali, Zamri Mahamod |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/9863/ http://journalarticle.ukm.my/9863/ http://journalarticle.ukm.my/9863/1/105-207-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Kesan modul intervensi kaunseling berasaskan terapi bermain Adlerian terhadap kesejahteraan kanak-kanak mangsa pengabaian
by: Linda Jamaludin,, et al.
Published: (2018) -
Persepsi guru terhadap penggunaan kurikulum berasaskan bermain bagi aspek pekembangan bahasa dan literasi murid prasekolah
by: Sharifah Nor Puteh,, et al.
Published: (2012) -
Simptom Disleksia kanak-kanak prasekolah
by: Rohaty Mohd Majzub, -, et al.
Published: (2005) -
Panduan kognitif kanak-kanak prasekolah
by: Nani Menon
Published: (2003) -
Kesediaan kanak-kanak prasekolah mengecam pola matematik
by: Sharifah Norul Akmar Syed Zamri,, et al.
Published: (2014)