Pembinaan instrumen persetaraan kriteria untuk menilai kualiti pendidikan prasekolah di Malaysia
Kajian ditumpukan kepada matlamat ketiga NKRA, iaitu membina pendidikan prasekolah yang berkualiti yang dapat dijadikan sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan dalam aliran perdana. Secara khususnya, objektif kajian ini adalah untuk (a) Membina kriteria, petunjuk, dan instrumen standard kua...
Main Authors: | Nordin, Mohamad Sahari, Sarudin, Isarji, Tunku Ahmad, Tunku Badariah, Abdul Wahab, Mahmud, Abdul Rahman, Zainurin, Ibrahim, Mohd Burhan, Hussien, Suhailah, Saad , Supiah |
---|---|
Format: | Monograph |
Language: | English |
Published: |
Kementerian Pelajaran Malaysia
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/33804/ http://irep.iium.edu.my/33804/1/Pre_School.PDF |
Similar Items
-
Pembinaan instrument persetaraan criteria untuk menilai kualiti pendidikan prasekolah di Malaysia
by: Nordin, Mohamad Sahari, et al.
Published: (2012) -
Pengetahuan pelajar Sarjana Muda Pendidikan tentang kanak-kanak berkeperluan khas
by: Saad, Supiah
Published: (2012) -
Towards holistic inclusion in Malaysia: knowledge of special education needs among in-service distant
by: Saad, Supiah, et al.
Published: (2013) -
Development of screening instrument and manual for children with Asperger Syndrome (ISSAKKM / SIMCAS)
by: Abd Hamid, Siti Rafiah, et al.
Published: (2019) -
A narrative inquiry of Malaysian parents’ and caregivers’ experiences in detecting autism and providing interventions
by: Sani, Badariah, et al.
Published: (2017)