Penterjemahan pengetahuan pedagogi kandungan dalam proses tindakan guru bahasa Iban baharu dan berpengalaman bukan opsyen
Kajian ini bertujuan untuk mengetahui cara pengetahuan pedagogi kandungan (PPK) dilaksanakan dalam bentuk penaakulan pedagogi dan tindakan guru semasa proses pengajaran di dalam bilik darjah. Reka bentuk kajian ini ialah kajian kualitatif berbentuk kajian kes. Tiga orang guru bahasa Iban dari PPD Su...
Main Authors: | Magdeline anak Nor, Zamri Mahamod |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
penerbit ukm
2014
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/7986/ http://journalarticle.ukm.my/7986/ http://journalarticle.ukm.my/7986/1/5PenterjemahanPengetahuan.pdf |
Similar Items
-
Penguasaan pengetahuan pedagogi kandungan guru bahasa Iban
by: Zamri Mahamod,, et al.
Published: (2012) -
Pengetahuan pedagogi isi kandungan guru matematik bagi
tajuk pecahan: Kajian kes di sekolah rendah
by: Tengku Zawawi Tengku Zainal,, et al.
Published: (2009) -
Opsyen ekuiti satu pengenalan
by: Shamsher Mohamed
Published: (1996) -
Penterjemahan
by: House
Published: (2013) -
Proses buatputusan dalam pemilihan isi kandungan majalah
by: Normah Mustaffa,
Published: (2000)